In 1946 werd DYLON – “Dyes of London” – opgericht door twee jonge ondernemers, Luca Purbeck en Peter Samuel, die begonnen met de verkoop van kleurstoffen vanuit een garage in het centrum van Londen.
Vanaf dit bescheiden begin is DYLON enorm gegroeid. Vooral in de naoorlogse periode heeft DYLON de warme sferen weer terug in huis gebracht.
Het bedrijf bleef zich verder ontwikkelen tijdens de rock-’n-roll-jaren 50. In de loop van de volgende decennia ging DYLON zijn textielverf exporteren naar meer dan 70 landen wereldwijd.
De swinging sixties vormden het meest kleurrijke moment van de afgelopen eeuw en waren zeker ook voor DYLON een hoogtepunt. De etalage van de chique boetiek van DYLON aan de Edgware Road bracht inspiratie met voortdurend veranderende trendy ideeën. Tieners ontwierpen hun eigen outfits, maakten hun kledingstukken korter, verfden hun T-shirts en droegen opwindende nieuwe kleuren.
DYLON heeft zich door de jaren 70 en 80 heen steeds weer vernieuwd door een ruim assortiment van textielverzorgende producten te lanceren, van strijksprays tot vlekverwijderaars, om de kleuren zo mooi mogelijk te houden. Tijdens een internationale tentoonstelling in Monte Carlo in 1979 was zelfs Grace Kelly oprecht geïnteresseerd in het assortiment van DYLON.
In de jaren 90 van de vorige eeuw was DYLON een vaste favoriet tijdens de tv-show Changing Rooms met Laurence Llewelyn-Bowen. Op dit moment blijft DYLON zich vernieuwen met de lancering van de superhandige DYLON Wash & Dye.
DYLON is momenteel weer supertrendy, omdat mensen ervoor kiezen om minder te verspillen. Recyclen is hip en er wordt voor gekozen om spullen te pimpen in plaats van weg te gooien. Tegenwoordig is persoonlijke individualiteit ook een hot item. Met DYLON textielverf kunnen mensen zich uitdrukken met hun exclusief geverfde kleding of huishoudelijk textiel.